Wanneer u dient te bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is, dan kunt u bij de gemeente uw handtekening laten legaliseren. U maakt hiervoor een afspraak en u komt langs op het gemeentehuis. Afspraak maken tablist Wanneer kan legaliseren van een handtekening nodig zijn? Een organisatie of een bedrijf vraagt hier om. (Bijvoorbeeld de overheid of een ambassade) U wilt het originele document zelf bewaren. U komt niet uit Europa en u heeft een visum (van maximaal 3 maanden) nodig. Voorwaarden U komt persoonlijk langs op het gemeentehuis. Procedure Afspraak op het gemeentehuis U maakt een afspraak via de knop ‘Afspraak maken’. U gaat naar het gemeentehuis voor uw afspraak met de nodige documenten. U zet in het bijzijn van de ambtenaar uw handtekening. De ambtenaar vergelijkt de handtekening met de handtekening op uw identiteitsbewijs. Zijn de handtekeningen hetzelfde, dan bevestigt de ambtenaar dit door een stempel te plaatsen op het ondertekende document. Welke documenten neemt u mee naar uw afspraak op het gemeentehuis? Een geldig legitimatiebewijs. Het document waarop u uw handtekening wilt plaatsen. Kosten € 11