Coronanieuws > Last van een corona dip?

Na de strenge lockdown komt er nu enige versoepeling. Toch zijn de coronaregels voorlopig nog niet weg, evenals het coronavirus zelf. We moeten voorzichtig blijven. Een paar tips om je energie op peil te houden.

Samen sporten

Met de avondklok zitten we ’s avonds maar al te vaak op de bank. De sportschool is al lange tijd dicht. Overdag werken we thuis en lopen af en toe een ommetje. Flink sporten schiet er bij in. Op het platform www.fitblijvendoenwesamen.nl vind je oefeningen die je thuis kunt doen, voor jong en oud. Wat is er leuker om samen met het hele gezin te sporten? Maak een vaste sportafspraak met elkaar en schuif 2x per week de bank of tafel op zij: aan de slag! 

Een stip op de horizon

Daar krijg je energie van. Wat is jouw stip op de horizon? Op 20 maart staat de Lenteloop gepland. Wat let je om daarvoor nu in training te gaan? Je kunt 5,10 of 15 km wandelen of hardlopen. Als de lenteloop niet door gaat vanwege de coronaregels, komt er een virtuele variant. Je traint dus nooit voor niets. De lenteloop is een initiatief van Richard Proost sport. Meer informatie: www.oudewatervitaal.nl  en www.richardproostsport.nl

Skip de corona dip

Ben je niet zo’n sporter, maar kun je wel wat kleur in je dag gebruiken? Doe dan mee met de challenge Skip-de-corona-dip van het Rode Kruis. Esmée en Madelon, twee psychologen van het Rode Kruis sturen je een week lang elke ochtend een kleine opdracht via de mail. Opdrachten en tips  brengen wat vrolijkheid in je dag. Meld je aan: www.rodekruis.nl zoek: skip-de-corona-dip