Voorzieningen

U vindt hier een overzicht van alle voorzieningen in gemeente Oudewater e.o. zoals winkels, evenementen, zwembaden, scholen en parkeerplaatsen.

Vrije tijd

Winkels

Elke vrijdag is het koopavond en zijn de winkels open tot 21.00 uur. Daarnaast zijn winkels open op zondag (behalve op Eerste Paasdag, Eerste Pinksterdag en Eerste Kerstdag).

Markt

Elke woensdag is er markt op en rond de Markt in Oudewater tussen 9.00 en 17.00 uur.

Dagje uit

Op Ervaar Oudewater staan alle plekken voor een gezellig dagje uit.

RHC Rijnstreek en Lopikerwaard

Het Regionaal Historisch Centrum beheert de streekarchieven van Oudewater.

Een overzicht van alle evenementen met vergunning in 2023.

Een overzicht van alle sporthallen en gymzalen in Oudewater.

Zwembaden

U kunt zwemmen in Ons Statenbad (openluchtzwembad in Oudewater).

Onderwijs & opvang

Scholen

Een overzicht van alle basisscholen in Oudewater.

Leerplicht

Kinderen moeten naar school als ze tussen 5 en 18 jaar zijn. Het Regionaal Bureau Leerplicht Utrecht Noordwest houdt hier toezicht op.

Kinderopvang

Op het Landelijk Register Kinderopvang (LRK) vindt u adressen voor verschillende soorten kinderopvang zoals kinderdagverblijf, peuterspeelzaal en buitenschoolse opvang. Als
u vragen heeft, kunt u de gemeente bellen (14-0348).

Verkeer

Parkeerterreinen

U kunt gratis parkeren in Oudewater. Het centrum is een blauwe zone. Daar staat aangegeven hoe lang u mag parkeren. Als u langer wilt parkeren zijn er 2 parkeerterreinen aan de rand van het centrum: bij het Plesmanplantsoen en bij de Waardsedijk.

Bruggen in Oudewater

U vindt hier een overzicht van alle bruggen in de gemeente Oudewater - en hun openingstijden tijdens en buiten het vaarseizoen.

Ligplaatsen in Oudewater

U vindt hier een overzicht van plekken waar u uw boot tijdelijk kunt aanmeren. Voor een vaste ligplaats heeft u een ligplaatsvergunning nodig.

Begraafplaatsen

Een overzicht van alle begraafplaatsen in Oudewater.

Monumenten

U vindt hier informatie over monumenten, archeologie of groen erfgoed in Oudewater.

Ondernemen

Ondernemersverenigingen

Een overzicht van alle ondernemersverenigingen en winkeliersverenigingen in Oudewater.