Inwoners waarderen dienstverlening met een 6,3

Van februari tot april 2025 heeft de gemeente Oudewater een tevredenheidsonderzoek laten uitvoeren naar haar dienstverlening.

Inwoners die onlangs contact hadden gehad met de gemeente, konden een vragenlijst invullen. Ook is via de krant en social media een oproep gedaan om mee te doen. Ruim 200 mensen hebben onze vragenlijst ingevuld. Hartelijk dank daarvoor. Zo weten wij wat goed gaat en waar we nog kunnen verbeteren. De uitkomsten zijn nu gebundeld in een rapportage.

Een bescheiden voldoende

De algemene waardering van inwoners voor de gemeentelijke dienstverlening is een 6,3. Zo’n 40% gaf een 8 of hoger, terwijl ongeveer 30% het contact met een onvoldoende beoordeelde. We scoren over de hele linie dus een bescheiden voldoende, maar er is ook zeker ruimte voor verbetering.

E-mail contact kan beter

Zo blijkt dat u vooral graag contact met ons heeft via de e-mail, maar dat dit nu nog lang niet altijd aan de verwachtingen voldoet. We kunnen sneller reageren en u beter op de hoogte houden van de voortgang. Hier gaan we mee aan de slag.

Informatie goed te begrijpen

Tegelijkertijd laat het onderzoek zien dat er ook zaken goed gaan. Zo geven 8 van de 10 inwoners aan dat zij de informatie van de gemeente goed kunnen begrijpen. En over het algemeen ervaart u de medewerkers als vriendelijk en respectvol. Wij zijn blij met deze cijfers.

Volledige resultaten

Het volledige rapport is te vinden via deze link.