Stempas aanvragen

U ontvangt uw stempas in de week van 22 september 2025. Als u geen stempas heeft ontvangen óf als u uw stempas kwijt bent, vraagt u een nieuwe aan.

Voorwaarden

  • U doet uw aanvraag uiterlijk dinsdag 28 oktober tot 12.00 uur persoonlijk bij de afdeling Burgerzaken.
  • U staat op maandag 15 september 2025 ingeschreven in de gemeente Oudewater.

Procedure

Online aanvragen:

  1. U vraagt uw vervangende stempas aan via de knop ‘Online aanvragen’.
  2. U ontvangt uw vervangende stempas binnen 3 werkdagen per post.

Online aanvragen

Schriftelijk aanvragen:

  1. U downloadt het aanvraagformulier via de knop ‘Schriftelijk aanvragen’.
  2. U vult het aanvraagformulier in.
  3. U stuurt het formulier per post naar de gemeente of levert het formulier in bij de receptie op het gemeentehuis.
  4. Wij versturen uw kiezerspas binnen 3 werkdagen per post.

Schriftelijk aanvragen

Kosten

Gratis

Veelgestelde vragen

Ik kan niet inloggen met DigiD. Wat nu?

Krijgt u een foutmelding bij het inloggen? 
Bel naar de gemeente: 14-0348. Dan kijkt een medewerker met u mee. 

Heeft u geen DigiD? 
Dan moet u eerst DigiD aanvragen